یکی از بهترین راه های برای گرفتن بیشتر بک لینک ها، ترافیک بیشتر ، سهم بیشتر در فضای مجازی و از همه مهم تر مشتری بیشتر  به طور قطع بازاریابی محتوایی می باشد! ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ اندسافت این موضوع مهم و حیاتی را به طور کامل پوشش داده ایم.

برای بهترین بود در تمامی موارد بالا یکسری موارد مهم هست که حتما باید مورد توجه قرار گیرد:

  1. اولین راه این است که محتوای خود را کوتاه منتشر کنید به عنوان مثال ۵۰۰ کلمه در هر پست.
  2. وب سایت خود را همیشه با اطلاعات و داده های تازه شاداب نگه دارید.
  3. به طور معمول هفته ای یک بار محتوای جدید منتشر کنید.

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد کار های است که شما به طور معمول باید انجام دهید. اما تجربه من در این حوزه متفاوت است و میخواهم آن ها را با شما در میان بگذارم:

  1. اولین کار این است که شما باید یک تاپیک مهم انتخاب کنید ولی نه هر نوع تاپیکی! تاپیکی که در بلاگ های دیگه رکورد بازدید بالایی داشتن! اول به سایت رقبای خودتون برید، اون پستی که بیشتر از همه کامنت و یا لایک داشته را مورد توجه قرار بدین، خب شما الان میدانید چه مطلبی برای بازدیدکنندگان جذابیت داره، پس برید سراغش و یک مطلب کامل با توضیحات جذاب بنویسید.
  2. پادکست بسازید! یک راه دیگه برای بالا بردن بازدید مطالب شما ایجاد پادکست های جذاب در مورد مطالب جذاب است ! خب از کجا بفهمیم این پادکستی که درست کردیم برای بازدیدکنندگان جالبه ؟ بازدوباره برید تو سایت رقیبتون ببنیدی کدوم یک از پادکست هاشون کامنت و لایک بالایی داشته !
  3. خب شما محتوای مورد نظرتونو پیدا کردین، گام مهم بعدی پیدا کردن keyword یا کلمه کلیدی مناسب برای سئو است. هنوز راه قدیمی گوگل میتونه کمکتون کنه کدوم راه؟ به عنوان مثال محتوای شما در مورد SEO  شما می توانید به راحتی SEO  را در گوگل یا بینگ بنویسید و اوناهم پیشنهاد های خودشونو بهتون میگن.
  4. راه مهم بعدی شما اینه که برید تو قسمت جستجو های مرتب که در آخر صفحه گوگل هست اونا کمکتون میکنن تا بتونید یک کلمه کلیدی طولانی ایجاد کنید.

خب قطعا شما هم با شنیدن کلمه محتوا فقط محتوا برای بلگ سایت به ذهنتون میاد. ولی تعداد بسیار زیادی محتوا هست که شما میتوانید برای آنها محتوا تولید کنید. محتوا فقط برای سایت نیست!

  • شما میتوانید برای یوتیوب و یا حتی آپارات هم محتوا تولید کنید. قطعا تولید محتوا در این دو کاملا متفاوت تر از بقیه خواهد بود چرا که محتوایی که شما تولید می کنید بصری است!
  • اینستاگرام، فیسبوک و یا حتی لینکدین. اولی تو ایران بسیار محبوب و پرطرفدار هست که تولید محتوا در اینستاگرام هم قوائد خاص خودشو داره به عنوان مثال چیجوری محتوایی که تولید کردیم تو قسمت explore نمایش داده بشه و یا حتی شیوه انتخاب هشتگ. درمورد فیسبوک و لینکدین هم همینطور.
  • ساخت اینفوگرافی. شما میتوانید با ساخت این اینفوگرافی ها و ارائه آمار مختلف توجه بازدید کنندگان خودتونو جلب کنید.
  • پادکست ها. درمورد پادکست ها در وب سایت توضیح دادیم. شما میتونید از این پادکست ها در اینستاگرام خود استفاده کنید !
  • ایجاد کوییز ! شما می توانید با ایجاد کوییز های جذاب و جایزه گذاشتن برای برندگان social share خودتونو بالا ببرید.

تمامی این ها به شما بستگی داره ! اگر نویسنده خوبی هستید محتوا برای سایتتون ایجاد کنید ! اگر به دوربین علاقه دارید ویدیو بسازید ! و یا حتی گرافیست خیلی خوبی هستید محتوای بصری تولید کنید !

محتوای بلاگ

  1. ابتدا با یک آمار این مبحث و شروع میکنم به گفته وردپرس روزانه ۲.۴۹ میلیون روزانه منتشر میشوند و نکته قابل تامل دیگه این است که اکثر بازدید های این مطالب بسیار پایین هستند ! قطعا این خبر، خبر خوبی نیست. ولی خبر خوب اینکه راه های بسیار زیادی هست که می توانید محتوای انفجاری تولید کنید.
  2. سعی کنید در محتوای خود برای بازدیدکنندگان سایتتون مثال بزنید! اینکار بهتر از آن است به آن ها بگویید این کارا کنید. تمامی آمار ها نشان داده اند که مثال زدن یادگرفتن را راحت تر می کند. این دقیقا همان کاری است که شما باید انجام دهید، برای بازدیدکنندگانتان مثال بزنید!
  3. راه کار مهم بعدی کار کردن بر روی UX محتوایتان است که بسیار مهم است. از تصاویر متعدد در محتواتون استفاده کنید، فاصله گذاری و فراموش نکنید و نکته دیگه علامت تعجبه! که خیلی تاثیر گذاره. سعی کنید مطالبتونو جوری بنویسید که به راحتی قابل اسکن کردن باشن.

بهینه سازی محتوا برای سئو

  1. قطعا همه شما می دانید و یا حتما شنیده اید که یکی از راه های که به گوگل سیگنال ارسال می کند که محتوای تولید شده جذاب است همان تعداد کلیک است. درکل هر چقدر بیشتر بر روی محتوای شما کلیک کنند محتوای شما رنک بالا تری میگیرد.
  2. نکته بعدی این است که از کلمه کلیدی خود در محتوا باید چند بار استفاده کنید مخصوصا در ۱۰۰ کلمه ی ابتدایی محتوا.
  3. لینک داخلی و لینک خارجی; آخرین بررسی ها نشان می دهد که لینک های خارجی تاثیر بسیار زیادی رنک دهی گوگل دارد. شما می توانید برای کامل کردن محتوا و یاد دادن بیشتر محتوای خود آن را به وب سایت های خارجی لینک کنید. درمورد لینک های داخلی نیز میتوانید از تعداد کلیک داخل وب سایت خود را از این طریق بالا ببرید.

عملکرد محتوایی که تولید کردید را دنبال کنید !

خب الان شما یک محتوایی را بر اساس تمامی مطالبی که گفتیم را تولید کرده اید. خب حالا از کجا بفهمیم که تمام این کار هایی که انجام دادیم جواب داده؟

  1. اولین روش ترافیک وب سایتتون را کنترل کنید. در آخر روز می توانید ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید. اگر محتوای ما ترافیک مد نظر را ایجاد نکرده مشکل از کجاست؟ نکته مد نظر این است که در بازاریابی محتوا و سئو ممکن است ماه ها طول بکشد تا به ترافیک مد نظرتون برسید.
  2. دومین راه Conversions و یا میزان تغییرات در محتوای شماست. یکی از ابزار هایی که شما می توانید برای مشاهده تغییرات استفاده کنید گوگل آنالیتیکس است.

مقایس بازاریابی محتوا

یک توصیه و یک هشدار.  این روز ها دیده می شود که تعداد زیادی پست در طی مدت زمان کوتاهی منتشر می شوند، از این کار پرهیز کنید که برای ترافیک وب سایت شما ضرر دارد. اون دوستان به جای تمرکز بر روی ایجاد یک محتوای منفجر کننده و یونیک بر روی تعداد توجه کرده اند ! زمانی اینکار انجام شود بازدیدکنندگان از تماشا و ماندن بر روی آن سایت جلوگیری می کنند  چرا ؟ چون که محتوای آن ها اونقدری که باید خوب نبوده !

و در آخر توصیه می شود که به جای تمرکز بر روی تعداد محتوا و مقالات بر روی سایت خود بهتر است به برروی کیفیت مقاله خود تمرکز کنید.